Wielkość tekstu

Strona główna

czwartek, 16 luty 2017 14:59

wycinka

Właściciele prywatnych posesji od 1 stycznia 2017 r. są zwolnieni z uzyskania w Urzędzie Gminy zgody na wycinkę drzew i krzewów,

wtorek, 14 luty 2017 08:09

 

 

Usuwanie wyrobów zawierających azbest
z terenu województwa pomorskiego

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku  
ogłosił kolejną edycję konkursu pod nazwą „USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO” (edycja 2017).

W związku z powyższym Gmina Sulęczyno zamierza przystąpić do konkursu, w ramach którego osoby zainteresowane mogą uzyskać pomoc finansową w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwieniaodpadów zawierających azbest (m.in. eternit).

Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Sulęczyno, pokój nr 3, w terminie do 31 marca 2017roku.

Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać pod nr tel. 58 685 63 94.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej:www.wfos.gdansk.pl.

Do wniosku należy dołączyć:

-       dokumentację fotograficzną obiektu, na którym znajdują się wyroby zawierające azbest,

-       ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest,

-       pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę z Starostwa Powiatowego
w Kartuzach.

piątek, 20 styczeń 2017 13:16

 

W piątek, 27.01.2017 r. w Inspektoracie ZUS w Kartuzach przy ul. Ceynowy 5 klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mający problemy ze spłatą należności z tytułu składek będą mogli skorzystać z pomocy specjalnego doradcy. Doradca na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskaże najdogodniejszy sposób uregulowania zadłużenia, a także pomoże    w zgromadzeniu i przygotowaniu dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku poprzez wskazanie zakresu wymaganej dokumentacji oraz wydanie i objaśnienie druków i formularzy. Doradca pomoże również przy wypełnieniu dokumentów.

Zakład proponuje zainteresowanym wiele form pomocy w spłacie zobowiązań, takich jak odroczenie terminu płatności lub rozłożenie zaległości na raty. Mogą one przyczynić się do uratowania przedsiębiorcy.       

Doradca będzie dyżurował na wydzielonym stanowisku na Sali Obsługi Klienta w godzinach od 8.00 do 14.00.

 

Regionalny Rzecznik Prasowy w woj. pomorskim Krzysztof Cieszyński

piątek, 20 styczeń 2017 12:03

OGŁOSZENIE

Wójt Gminy Sulęczyno uprzejmie zaprasza Mieszkańców na zebrania wiejskie, które odbędą się w następujących terminach:

piątek, 20 styczeń 2017 12:01

GRYPA PTAKÓW – NOWE PRZEPISY PRAWNE!

28 grudnia 2016 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (Dz. U. z 2016 r. poz. 2091).

Wirus wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), podtypu H5N8 nie jest groźny dla ludzi, ale jest bardzo szkodliwy dla gospodarki i niebezpieczny dla gospodarstw. Główną przyczyną rozprzestrzeniania się wirusa grypy ptaków H5N8 są  zarażone dzikie ptaki.

Niestety przyczyną bywa też człowiek i dlatego  przypominamy o podstawowych zasadach postępowania.

Rozporządzenie zostało wydane w związku z występowaniem ognisk wirusa i nakłada szereg wymogów dotyczących m.in. utrzymywania drobiu, organizowania targów, wystaw, pokazów i konkursów z udziałem żywego ptactwa na terytorium Polski

 

Zakazuje się:

  • a) organizowania targów, wystaw, pokazów lub konkursów z udziałem    żywych kur, kaczek, gęsi, indyków, przepiórek, perlic, strusi oraz innych bezgrzebieniowców, gołębi, bażantów i kuropatw, z wyłączeniem lotów treningowych lub lotów konkursowych gołębi,
  • b) przechowywania i prezentacji w celu sprzedaży, oferowania do sprzedaży, sprzedaży, dostarczania oraz każdego innego sposobu zbycia ptaków, o których mowa w lit. a, na targowiskach,
  • c) pojenia drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki,
  • d) wnoszenia i wwożenia na teren gospodarstwa, w którym jest utrzymywany drób, zwłok dzikich ptaków lub tusz ptaków łownych; 

Nakazuje się:

  • a) odosobnienie drobiu lub innych ptaków w gospodarstwie, w szczególności w zamkniętych obiektach budowlanych lub innych miejscach, w sposób uniemożliwiający kontakt z drobiem lub innymi ptakami utrzymywanymi w innych gospodarstwach oraz ograniczający ich kontakt z dzikimi ptakami,
  • b) zgłaszanie do powiatowego lekarza weterynarii miejsc, w których jest utrzymywany drób lub inne ptaki, z wyłączeniem ptaków utrzymywanych stale w pomieszczeniach mieszkalnych,
  • c) utrzymywanie drobiu w sposób wykluczający jego dostęp do zbiorników wodnych, do których dostęp mają dzikie ptaki,
  • d) zgłaszanie powiatowemu lekarzowi weterynarii właściwemu dla miejsca wysyłki, co najmniej na 24 godziny przed przemieszczeniem, informacji o planowanym przemieszczeniu przesyłek drobiu obejmujących: — rodzaj przesyłki, ze wskazaniem odpowiednio gatunku drobiu, piskląt jednodniowych albo jaj wylęgowych, — datę przemieszczenia, — miejsce wysyłki i miejsce przeznaczenia, — liczbę ptaków, 
  • e) przechowywanie paszy dla ptaków w sposób zabezpieczający przed kontaktem z dzikimi ptakami oraz ich odchodami, 
  • f) karmienie i pojenie drobiu oraz ptaków utrzymywanych w niewoli w sposób zabezpieczający paszę i wodę przed dostępem dzikich ptaków oraz ich odchodami, 
  • g) wyłożenie mat dezynfekcyjnych przed wejściami i wyjściami z budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, a w przypadku braku niecek dezynfekcyjnych — przed wjazdami i wyjazdami z gospodarstwa, w którym jest utrzymywany drób, oraz stałe utrzymywanie wyłożonych mat lub niecek dezynfekcyjnych w stanie zapewniającym skuteczne działanie środka dezynfekcyjnego, 
  • h) stosowanie przez osoby wchodzące do budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, odzieży ochronnej oraz obuwia ochronnego, przeznaczonych do użytku wyłącznie w danym budynku, 
  • i) stosowanie przez osoby wykonujące czynności związane z obsługą drobiu zasad higieny osobistej, w tym mycie rąk przed wejściem do budynków inwentarskich, 
  • j) oczyszczanie i odkażanie sprzętu i narzędzi używanych do obsługi drobiu przed każdym ich użyciem, 
  • k) powstrzymanie się przez osoby, które w ciągu ostatnich 72 godzin uczestniczyły w polowaniu na ptaki łowne, od wykonywania czynności związanych z obsługą drobiu, 
  • l) dokonywanie codziennego przeglądu stad drobiu wraz z prowadzeniem dokumentacji zawierającej w szczególności informacje na temat liczby padłych ptaków, spadku pobierania paszy lub nieśności. 

Posiadacz drobiu zawiadamia organ Inspekcji Weterynaryjnej albo najbliższy podmiot świadczący usługi z zakresu medycyny weterynaryjnej o wystąpieniu u drobiu następujących objawów klinicznych: 

  1. zwiększonej śmiertelności; 
  2. znaczącego spadku pobierania paszy i wody; 
  3. objawów nerwowych takich jak: drgawki, skręty szyi, paraliż nóg i skrzydeł, niezborność ruchów; 
  4. duszności; 
  5. biegunki, sinicy i wybroczyn, 
  6. nagłego spadku nieśności. 

BRAK PRZESTRZEGANIA NAŁOŻONYCH PRAWEM WYMOGÓW MOŻE BYĆPODSTAWĄ DO ODMOWY WYPŁATY ODSZKODOWAŃ DLA HODOWCÓW DROBIU

wtorek, 10 styczeń 2017 10:24

Urząd Gminy przypomina, że do - 13 stycznia br. w Urzędzie Gminy Sulęczyno, pok. nr 6 należy podpisać deklarację uczestnictwa w projekcie „OZE dla Kaszub – wykorzystanie energetyki rozproszonej na rzecz ograniczenia niskiej emisji w Gminie Sierakowice, Kartuzy i Sulęczyno”

Druki deklaracji zostały wypełnione wydrukowane. Odebrać je można w  Urzędzie Gminy Sulęczyno w pok. 6,  w godzinach pracy urzędu.  

Uwaga! Brak podpisu spowoduje wykreślenie z projektu.

Dla osób, które wcześniej złożyły ankiety szczegółowe, przygotowano indywidualne wyceny instalacji solarnej lub powietrznej pompy ciepła.

czwartek, 05 styczeń 2017 11:36

 


Gmina Sulęczyno realizuje projekt pn.  "W kręgu nauki"

Numer projektu:RPPM.03.02.01-22-0121/15

Projekt pt.:”W kręgu nauki” jest realizowany w partnerstwie pomiędzy Gminą Sulęczyno a firmą Mały Inżynier w okresie  IX.2016–VIII.2018.

Wartość projektu: 1 458 750,43 zł, w tym wkład własny: 72 937,52 zł (5%) pochodzący ze środków JST.

Za cel stawia rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy uczniów gminy Sulęczyno oraz zasadnicze podniesienie jakości procesu kształcenia w placówkach.

Postawiony cel zostanie osiągnięty m.in. poprzez:

a) rozwój kompetencji kluczowych i właściwych postaw na rynku pracy u 360 uczniów (180K) poprzez objęcie uczniów dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi i wycieczkami edukacyjnymi w okresie szkolnym i wakacyjnym;

b) rozwój kompetencji 30 nauczycieli (25K) poprzez szkolenia z kształtowania umiejętności społecznych, programowania, wykorzystania w pracy z uczniem metody eksperymentu i technik pamięci;

c) doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne oraz sprzęt TIK pracowni szkolnych;

d) nawiązanie współpracy z lokalnymi instytucjami edukacyjnymi województwa pomorskiego.


Dofinansowanie UE: 1.239.937,87 zł

wtorek, 27 grudzień 2016 10:58
XXV Sesja VII Kadencji Rady Gminy Sulęczyno

 Zapraszam na XXV sesję VII kadencji Rady Gminy Sulęczyno, której obrady odbędą się w dniu 30 grudnia 2016 roku ( tj.piątek ) o godz. 930   w lokalu sali posiedzeń Urzędu Gminy w Sulęczynie

 

Gościmy

Odwiedza nas 3334 gości oraz 0 użytkowników.

Najważniejsze wydarzenia 2014 roku

Bieżące prace władz samorzadowych

(Linki otworzą się w nowym oknie - na stronie BIP Gminy Sulęczyno)
Protokoły z posiedzeń Rady Gminy
Uchwały Rady w roku 2014